Singapur Grand Prix, Teknik Analiz

http://www.gundemblog.com/wp-content/uploads/2010/09/Singapore-Grand-Prix-300x222.jpg

Singapur Grand Prix’i ilk olarak 2008 yılında yapılmaya başlandı. Singapur Grand Prix’ini diğer yarışlardan ayıran bir özelliği vardı. Takvimdeki ilk ve tek gece yarışı olması…
Saat farkı nedeniyle karanlıkta yapılan yarış için pist tamamıyla ışıklandırıldı.

2008 yılında yapılan ilk yarışı o zaman Renault Racing takımıyla yarışan Fernando Alonso şaibeli bir şekilde kazanmış. Olayların açığa çıkmasıyla Flavio Briatore yarışlardan uzaklaştırılmıştı. Takım erken pit’e giren Fernando Alonso’nun avantaj kazanması için Nelson Pique Jr.’a kasti olarak kaza yaptırdı. Bu kaza sonucunda güvenlik aracı piste girdi ve neredeyse bütün pilotlar hemen pite girdiler. Çünkü güvenlik aracı bütün araçları bir araya toplayacak ve pite girdiklerinde çok geriye düşecekelerdi. Önceden pite girmiş olan Fernando Alonso da herkes pite girince yarışta liderliği ele geçirdi ve yarışı birinci tamamladı. İkinci sırada Nico Rosberg, üçüncü sırada Lewis Hamilton yer aldı.
2009 yılında ise kazanan pole pozisyonundan başlayıp üstün bir yarış sürdüren Lewis Hamilton oldu. 2009 yarışından önce pistte değişiklikler yapıldı. En önemli değişiklik pit çıkışında yapılan değişiklik oldu. Pit çıkışı eskiden ilk virajdan sonra piste bağlanırken değiştirilerek 22. viraj öncesinde piste bağlanacak. Bir diğer değişiklik de pilotların hemen hemen hepsinin şikayet ettiği tümsekler konusunda yapıldı. Pistin 5. ve 7. viraj arasının zemini tamamen değiştirildi. 2009 yılında podyumda bir de sürpriz bir isim vardı. O da başarılı bir yarış geçiren Timo Glock. Fernando Alonso ise Glock’un ardından üçüncü olarak sıkıntılı günler geçiren Renault’a nefes aldırdı.

Singapur Grand Prix’i takvimdeki diğer pistlere nazaran kısa bir pist. Zira Spa pisti düşünülürse bayağı bir kısa kalıyor. Bu pistte tam 61 tur atılacak. Pistte 14′ü sola 10′u sağa olmak üzere 24 viraj var.
Dar beton duvarlar ve Az olan kaçış alanlarının da etkisi ile yarışlar çok olaylı geçiyor. Güvenlik aracını pistte sık sık görmek mümkün. 2008 yılındakı yarışta 14 pilot yarış dışı kalırken, 2009 da 6 pilot yarışı tamamlayamadı.
Bu pist hızlı düzlükler sonundaki yavaş virajların çokluğu sebebiyle frenleri de çok zorlayan bir pist. Hatırlanırsa geçen sene Jenson Button frenlerindeki problem ile birlikte yarışı zor tamamlayabilmişti.
Pist hakkında verebileceğim en son bilgi pistin altından geçen metro. Bu metro yüzünden pistte oluşan statik elektrik ile birlikte araçların vites kutularında yazılım hataları oluşuyor ve araçlar bir yerine aynı anda iki vites küçültünce aracın vites kutusu dağılıyor. Bu da sınırlı vites kutusu kullanma hakkına sahip olan takımları zorda bırakabiliyor.
Sinan GÜRSEL

0 yorum: